tirsdag den 6. marts 2012

Uge 9 - Restitution, mental coach og blodtapning.

8. uge af programmet er lig med restitution. 15 km. mindre løb end sidste uge skulle give kroppen mulighed for at komme sig. Valgte derfor at få tappet en halv liter blod, som altid går ud over præstationerne de næste dage. Denne gang var ingen undtagelse og tanken om den positive effekt ved modsat behandling gør mig da nysgerrig. Men heller ikke mere.

Trods nedgang i antal km. er der jo ingen grund til at skrue ned for timeforbruget. Så da jeg fik chancen for at tilknytte en coach (under uddannelse) hoppede jeg selvfølgelig straks på den. Udover jeg synes det er interessant, så kan det forhåbentligt være med til at gøre mig mentalt stærkere og dermed rustet til de sidste 8-10 km, hvor jeg ved det bliver ulideligt hårdt. Ellers har jeg ikke givet mig nok.

Det sidste fik jeg også prøvet at på torsdagens tur, hvor planen var en 5 km test. Planen var 4:10 4:05 3:55 3:55 og 3:45, hvilket alt i alt skulle give sluttid på 19:50. En kombination af for hårdt et udlæg kombineret med dårlig forberedelse betød desværre at tanken var tom efter 4 km og jeg gjorde det forbudte. GIK :-( De 4 km . gik ok med 3:54 3:51 3:56 og så ca. 4:00 men så var det også slut. Bakkerne på 5-km ruten i skoven dræbte mig. Har selvfølgelig ledt efter årsager og kommet frem til ovennævnte blodtapning, for lidt mad onsdag da morgenvægt torsdag var 73,1, samt at jeg selvfølgelig lige forinden havde gennemført 1 times fitness-træning. Specielt det sidste var nok dumt!

Mandag: 8,0 Restitutionsløb (løbebånd)
Tirsdag: 8,0 Roligt løb
Onsdag: 8,0 Restitutionsløb
Torsdag 10,0 3 km opvarming 4 km ALL-OUT og 3 km afjog
Fredag 12,0 Roligt løb.
Lørdag 22,0 Roligt løb.
Samlet 68,0 km.

Morgenvægt mandag den 5/3 75,1 kilo (noget høj og skyldes nok lørdagens bytur)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar