søndag den 16. oktober 2011

Uge 41 - Program lavet

Kom hjem fra USA torsdag denne uge og er kommet igang med løbeturene igen. Det er blevet til 2 x 12 km på henholdsvis 59:06 og 56:30. Købte i USA en 16GB NANO, som bare er perfekt til løbeture. Der er clips, så man undgår gener på armen, den er let at betjene undervejs og så er der indbygget radio. Tak Apple.

Med udgangspunkt i erfaringerne fra Copenhagen Marathon er løbeprogrammet lavet. Der er taget udgangspunkt i 3 ugentlige ture, som nok undervejs vil blive suppleret med intervalløb. I forhold til sidst har jeg to måneder mere til optræning. Samtidig er mit udgangspunkt markant bedre. Grundkonditionen er intakt og så er jeg vel fortsat 8-9 kilo lettere. Det bør alt andet lige betyde, at jeg er bedre gearet til hård træning.

Og der skal trænes hårdt. Der er indlagt i alt 1293 km. på de 29 uger. Ca. 44,5 km. pr. uge. Til sammenligning løb jeg 714 km. på 21 uger sidst (34 km. pr. uge). Som nævnt bliver det suppleret med intervalløb og forhåbentligt også noget styrketræning for at få overkroppen med. Det skulle være godt for løbet har jeg hørt :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar